امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

 مطالعه برنامه هفتگي
بعد از ثبت نام، برنامه هفتگي مهد کودک به والدين داده مي شود، سعي کنيد با مطالعه اين برنامه، از وسايلي که کودک بايد به همراه داشته باشد، تغذيه و فعاليت هاي روزانه وي در مهد آگاه شويد. بي دليل مضطرب نشويد چون اضطراب به کودک نيز منتقل مي شود. کيف و ظرف خوراکي را طوري انتخاب کنيد که به راحتي برايش قابل حمل باشد.

در کودک انگيزه ايجاد کنيد
با فرزند خود درباره محيط مهد کودک، نقاشي کردن، اسباب بازي ها، خمير بازي و ديگر فعاليت هايي که مي دانيد مورد علاقه فرزندتان است صحبت کنيد. او را با نام مربي اش آشنا کنيد. از کودکاني که مي شناسيد بخواهيد براي فرزند شما با همان زبان کودکانه خود از کارهايي که در مهد انجام مي دهند، بگويند. روي جنبه هاي مثبت تمرکز کنيد.

به او اطمينان خاطردهيد
 يک هفته قبل از شروع مهد کودک، براي فرزند خود توضيح دهيد که شما چگونه ودر چه ساعاتي از روز اورا به مهد مي بريد و به خانه بر مي گردانيد. براي اين که به کودک اين حس منتقل شود که مدت زمان کوتاهي را در مهد خواهد بود، مثلا به او بگوييد: «تو که مهد باشي من" دوکار" انجام خواهم داد؛ رفتن به بانک و پختن ناهار».
به ياد داشته باشيد که به موقع (به ويژه در روز هاي اول) فرزندتان را از مهد به خانه بياوريد چون وقتي کودک ببيند ديگران قبل از اومهد را ترک مي کنند مضطرب مي شود.

آرامش داشته باشيد
 هر روز قبل از رسيدن به مهد، لبخند بزنيد و با مربي خيلي دوستانه و با خوش رويي برخورد کنيد. بگذاريد فرزندتان بداند که شما مطمئن هستيد که کادر مهد کودک کاملاً بر اوضاع مسلط است.
به ياد داشته باشيد که کودک شما پيام هاي عاطفي را به خوبي درک مي کند؛ بنابراين به خاطر جدا شدن از فرزند خود دچار ترس و نگراني نشويد.

به مربي اعتماد کنيد
 اگر فرزندتان در روز اول به راحتي از شما جدا مي شود، فقط از وي خداحافظي کرده و مهد را ترک کنيد. بيشتر کودکان با هيجان و پر انرژي مهد کودک را آغاز مي کنند. اگر کودک با گريه وارد کلاس مي شود، مطابق گفته هاي مربي عمل کنيد. اغلب کودکاني که باگريه روز اول مهد را آغاز مي کنند، چند دقيقه بعد آرام مي گيرند. اطمينان پيدا کنيد که در صورت ادامه بي قراري، مربي با شما تماس مي گيرد.

به کودک فرصت دهيد
 در 2هفته اول از مربي انتظار نداشته باشيد که جزئيات زيادي از پيشرفت فرزند شما ارائه دهد. يکي دوهفته زمان مي برد تا مربي وکودکان با هم آشنا شوند. اگر موردخاصي باشد مربي شما را در جريان قرار خواهد داد.

حرف هايش را مشتاقانه بشنويد
 درپايان روز با فرزند خود درباره قصه هايي که شنيده، بازي هايي که انجام داده و ديگر کودکان، گفت وگو کنيد. در حالي که شما و کودکتان با برنامه جديد سازگار مي شويد، به ياد داشته باشيد هر چيز تازه اي تجربيات و چالش هاي جديدي را نيز به دنبال دارد. بهترين استفاده را از اين فصل جديد زندگي ببريد.

شماره تماس

021-65536410

اینستاگرام

اینستاگرام

instagram

شماره همراه

0919-6409123

کانال تلگرام

mahdsg@