امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

بسیاری از کودکان به دلایل مختلف از خوردن تخم‌مرغ طفره می‌روند و به این ماده غذایی مفید روی خوش نشان نمی‌دهند. اگر فرزند شما هم از تخم‌مرغ و مشتقات آن گریزان است با درست کردن چند غذای خوشمزه می توانید او را نسبت به خوردن تخم‌مرغ بیشتر تشویق کنید.

مربیان سرزمین غنچه ها نیز تلاش کردند با تهیه غذاهایی لذیذ و تزئینات زیبا بچه ها را نسبت به این ماده غذایی مفید علاقمند کنند.

 

 

   تخم مرغ منبع بسیار خوبي از پروتئين، ويتامين ها و املاح ضروري است و مي تواند به عنوان يك ماده غذايي مهم در برنامه غذايي کودکان وجود داشته باشد. کارشناسان تغذیه کودک پیشنهاد می‌کنند که به کودکان زیر 12 ماه، تنها زرده تخم مرغ داده شود و سفیده تخم مرغ را پس از یک سالگی به آنها داده شود زیرا احتمال ایجاد آلرژی به سفیده تخم مرغ بیشتر از زرده آن است.

 

 

از جمله غذاهایی که در همان ماه‌های نخست زندگی نوزاد به او داده می‌شود تخم مرغ است زیرا پروتئین موجود در تخم مرغ «کامل» است، به همین علت جزو بهترین رژیم غذایی بدون گوشت قرار می گیرد. يك عدد تخم مرغ متوسط 76 كيلوكالري انرژي دارد و مصرف روزانه يك عدد تخم مرغ، 3 درصد نياز انرژي يك مرد بالغ و 4 درصد نياز انرژي يك زن بالغ را تأمين مي كند.

از خواص مهم تخم مرغ که برای کودکان نقش ویژه‌ای دارند می‌توان به اسید چرب امگا3 اشاره کرد. این ماده یکی از چربی‌های سالم و مورد نیاز بدن است که در شیر مادر نیز یافت می‌شود و بر رشد مغز کودک در مراحل بعدی زندگی که دیگر از شیر مادر تغذیه نمی‌کند تاثیر دارد. بنابراین خوردن تخم مرغ برای کودکان به جذب امگا3 بدن کمک می‌کند.

 

 

ماده ضروری بعدی که در تخم مرغ وجود دارد فولات است که نقش مهمی در تولید و نگهداری سلول‌های جدید کودک به عهده دارد. مواد معدنی که در بالا نیز برخی از آنها را برشمردیم مانند آهن، زینک و سلنیوم به افزایش توان سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و از این لحاظ بسیار حائز اهمیت هستند.

 

شماره تماس

021-65536410

اینستاگرام

اینستاگرام

instagram

شماره همراه

0919-6409123

کانال تلگرام

mahdsg@